blog blog .

blog

رهایی از یکنواختی زندگی با ۳۵ روش برای داشتن زندگی هیجان انگیزتر

رهایی از یکنواختی زندگی
راه حل شماره ۱: از تغییر استقبال کنید.

بله تغییر ترسناک است ولی در حال می تواند هیجان انگیز باشد. به گزارش پرشین وی یکی از دلایلی که زندگی شما با یکنواختی عجین شده این است که بسیار قابل پیش بینی به نظر می رسد. هیچ تغییری از یک روز به روز دیگر وجود ندارد. “تغییر” تنوع به زندگی آورده و کسالت را ریشه کن می کند. ولی بدین معنی نیست که باید به طور قابل توجهی تمام جنبه های زندگی خود را تغییر دهید. حتی کوچکترین تغییر در روتین معمول می تواند روند ترتیب کارها را تغییر داده و در شکستن چرخه یکنواختی به شما کمک کند.

راه حل شماره ۲: برای علاقمندی ها و سرگرمی های خود وقت بگذارید.

اگر فکر می کنید زندگی تان شبیه بوم بزرگی از یکنواختی و کسالت شده، پس لازم است کمی رنگ به آن پاشیده و آن را با سرگرمی هایتان رنگ آمیزی کنید. چه انجام سرگرمی قدیمی تان باشد و چه یک سرگرمی جدید انتخاب کنید، در هر صورت این کار زندگی را شادتر، چالش برانگیزتر و جذاب تر از حالت فعلی می کند. سرگرمی ها به شما در یافتن هدف جدید در زندگی کمک کرده و از استرس روزانه نجات می دهند و در عین حال باعث می شود بیشتر از زندگی لذت ببرید. بنابراین حتما مقداری زمان و انرژی تان را روی آن سرمایه گذاری کنید.

راه حل شماره ۳ رهایی از یکنواختی زندگی : ذهن آگاه تر باشید.
بله زندگی هرج و مرج و آشفتگی دارد و گاهی می تواند چالش برانگیز، گیج کننده و بسیار…. یکنواخت باشد. گاهی اوقات احساس می کنید هرچقدر هم برای حل مشکلات تلاش می کنید نمی توانید وقتی برای استراحت پیدا کنید. همیشه یک چیز در پس چیز دیگر می آید که مهم به نظر می رسد و باید حواستان را تمام وقت به آنها بدهید و این چرخه ناتمام مشغله ها به احساس یکنواختی و تکراری شدن زندگی اضافه می کند ولی در حین حال منجر به احساس فرسودگی می شود که بیش از پیش احساس خستگی ایجاد می کند.

در پس تمام این شلوغی ها معمولا زیباییِ توقف و زندگی در لحظه حال را به دست فراموشی می سپاریم. شادی در همین چیزهای کوچک لحظه ای وجود دارد. مهم است گاهی به خود خاطر نشان کنید اشکالی ندارد که سرعت خود را کمتر کرده، مکث کنید و بیشتر به صدای افکار و احساسات خود گوش دهید.

راه حل شماره ۴: مهربانی را تمرین کنید.
اگر از زندگی تکراری خسته شده و به دنبال راه هایی رهایی از یکنواختی زندگی و شکستن روزمرگی هستید، یکی از ساده ترین کارها مهربان تر بودن با دیگران است. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت، فعالیت های مهربانانه حتی در طی ۷ روز می تواند احساس خوشبختی و رفاه را افزایش دهد. مطالعات بیشتر نشان داد: افراد شاد اغلب با انجام کارهای مهربانانه، شادتر از قبل نیز می شوند. با تغییر تمرکز از روی خود به رفاه حال دیگران، می توانید تبدیل به فردی دلسوزتر، با اعتماد به نفس تر، مثبت تر، با انگیزه تر و سپاسگزارتر و شادتر شده و یا به تعبیر محققان “خاطرات شادتری در زندگی خود چه از لحاظ کمی و چه کیفی داشته باشید.”

رهایی از یکنواختی زندگینحوه جلوگیری از تکراری شدن زندگی
راه حل شماره ۵: محدودیت هایتان را به چالش بکشید.
گرچه داشتن روال و ساختار مشخص در زندگی مهم است ولی حتما گاهی این چرخه را بشکنید، از نقطه امن خود خارج شده و محدودیت هایتان را به چالش بکشید. نقطه امن، مدفن تمام رویاهاست، به همین دلیل یکنواختی در زندگی مسلط می شود. وقتی خودتان را به چالش نکشید یعنی محدودیت های خود را آزمایش نمی کنید، از تجربه چیزهای جدید و همچنین بهتر شدن نسبت به قبل امتناع می کنید. در قفسی که خود از محدودیت های تعریف شده ساخته اید، محبوس می شوید و در این قفس، ترس، اضطراب، یکنواختی و تکرار همدم شما هستند.

بله راحتی حس خوبیست، حس امنیت و ایمنی می دهد ولی تضمینی برای رشد و خوشبختی نیست. زندگی یکنواخت هرگز شادی تولید نمی کند. بنابراین شجاعت بیرون آمدن از نقطه امن خود را داشته باشید و به پتانسیل بی نهایتی که رو به رویتان قرار دارد نگاه کنید. با آزادی انجام کارهایی که قلب تان تمایل دارد کسالت را از بین ببرید و با هر چه می ترسید روبه رو شوید.

استراتژی های بیشتر برای رهایی از یکنواختی زندگی
پنج راه کاری که در بالا اشاره کردیم، بنیادی ترین تکنیک های از بین بردن یکنواختی زندگیست ولی با این حال روش های ساده تر و آسان تری نیز وجود دارد که به گزارش پرشین وی با کمک آنها می توانید چاره ای برای یکنواختی و تکراری شدن زندگی باشد.

راه حل شماره ۶: با شرکت در کلاس های حضوری و غیر حضوری چیز جدیدی یاد بگیرید. رفتن به باشگاه، انجام یوگا، یادگیری زبان جدید، شرکت در کلاس های هنری و … از ایده های خوب است.

راه حل شماره ۷: از وقت کُشی در اپ های شبکه اجتماعی و کار با گوشی اجتناب کرده و خود را از صفحه نمایش دور نگه دارید.

راه حل شماره ۸: ژانر جدیدی از موسیقی را امتحان کنید، به ژانری که اغلب گوش نمی دهید و یا اصلا تاکنون نشنیده اید گوش دهید. کارهای موزیسین ها و هنرمندان جدید را گوش دهید.

راه حل شماره ۹: مطالعه بیشتری داشته باشید تا درباره خودتان، دیگران و دنیای اطرافتان بیشتر یاد بگیرد. اطلاعات قدرت است.

راه حل شماره ۱۰: والدین و اعضای خانواده تان را به رستوران جدیدی برده و اوقات با کیفیتی را با آنها بگذرانید.

روش شماره ۱۱: به یک عزیز، دوست و یا عضوی از خانواده که مدت هاست از او خبری نگرفته اید تماس گرفته و جویای احوال او شوید.

راه حل شماره ۱۲: با یکی از همکارانتان برای صرف ناهار بیرون رفته و یا از یکی از دوستانتان که در نزدیکی شماست درخواست کرده و با هم ناهار صرف کنید.

جلوگیری از تکراری شدن روزها
راه حل شماره ۱۳: برای پیاده روی و یا اردو بیرون بروید و یا سفری به کنار دریاچه داشته و زمان بیشتری را در طبیعت بگذراندی. با یکی از دوستان و … برای آخرهفته از شهر بیرون بروید.

راه حل شماره ۱۴: برای انجام برخی از کارهای خیرخواهانه که به آنها اعتقاد دارید داوطلب شده و به اجتماع و محله خود کمک کنید.

راه حل شماره ۱۵: رستوران ها، کافه ها و دکه غذاهای خیابانی جدید را امتحان کنید شاید یک خوراکی مورد علاقه جدیدی در بین آنها پیدا کنید.

روش شماره ۱۶: استایل خود را عوض کنید، مدل مو جدید، مدل لباس جدید، مدل عطر یا ادکلن جدید را امتحان کنید.

راه حل شماره ۱۷: به دعوتنامه ها جواب مثبت دهید، با افراد جدید آشنا شوید، خودتان را به غریبه ها معرفی کرده و در صحبت های کلامی کوتاه ماهر شوید. بدین شکل می توانید دوستان جدید پیدا کنید.

راه حل شماره ۱۸: برای رهایی از یکنواختی زندگی قسمت ها و نواحی جدیدی از شهرتان را کشف کنید که تاکنون آنجا نبوده و ندیده اید.

راه حل شماره ۱۹: به استخری که در محدوده زندگی تان وجود دارد رفته و شنا کنید. از آب و مصاحبت با مردم اطرافتان لذت ببرید.

راه حل شماره ۲۰: خلاق شده و یک اثر هنری را درست کنید حتی اگر ظاهر بدی داشته باشد. رکورد جهانی بدترین نقاشی دنیا را بشکنید! ولی این کار آنقدر سرگرم کننده است که بتواند یکنواختی را بشکند.

تکرار روزهاراه های حذف یکنواختی در زندگی
راه های ایجاد تنوع و رهایی از یکنواختی زندگی
روش شماره ۲۱: از بودن در دورهمی های اجتماعی سمی اجتناب کنید، خودتان را از افراد منفی نگر و یا افرادی که از کاه کوه می سازند، دور نگه دارید.

راه حل شماره ۲۲: به طور کامل زمانی که برای استراحت تان صرف می کنید را تغییر دهید. به جای انجام کارهای معمولی که برای آرامش و استراحت خود انجام می دهید، کارهای دیگری را برای شارژ کردن خود امتحان کنید.

راه حل شماره ۲۳: بیشتر سفر کنید، به مکان های مورد علاقه تان در کشور خود و یا اطراف دنیا بروید.

راه حل شماره ۲۴: هدف های کوچک تعیین کرده و پس از دستیابی به آنها خود را به نحوی تشویق کنید. به گزارش پرشین وی در حقیقت از تلاشی که برای بهتر کردن زندگی خود و یا دیگران انجام داده اید تقدیر کنید.

راه حل شماره ۲۵: اگر سبک زندگی نشسته ای دارید، با انجام ورزش مناسب، سالم تر زندگی کنید. اگر از قبل تناسب اندام دارید پس در رویدادها و تورنمنت های ورزشی و ماراتن ها شرکت کنید.

راه حل شماره ۳۰: لباس هایی بپوشید که احساس راحتی در آنها نداشتید و یا لباس هایی که مدت هاست در کمد خود نگه داشته اید.

روش شماره ۳۱: از محل کار خود درخواست تغییراتی در شیفت کاری، دورکاری و یا انعطاف پذیری ساعات کاری کنید.

راه حل شماره ۳۲: نحوه رفت و آمد خود به محل کار را تغییر داده و از مسیرها و وسایل نقلیه متفاوتی استفاده کنید.

هیجان تر کردن زندگی با روش های ساده
روش شماره ۳۳: به موسیقی مورد علاقه تان، راهنماهای مدیتیشن، کتاب های صوتی یا پادکست ها در طول رفت و آمدتان به محل کار گوش دهید.

راه حل شماره ۳۴: لیستی از فیلم ها و برنامه هایی که باید با دوستانتان و یا خودتان ببینید تهیه کنید.

راه حل شماره ۳۵: به چیزهایی فکر کنید که می توانید به طور کاربردی انجام دهید تا چرخه یکنواخت زندگی شکسته شود و به فرصت های جدید بیشتر “بله” بگویید.

یکنواختی، نا امیدی و کسالت و بی حوصلگی یکی از جنبه های طبیعی و رایج زندگی است ولی نحوه کنار آمدن با این مسائل دیدگاه ما نسبت به زندگی را تعیین می کند. زندگی یکنواخت به فرد احساس پوچی می دهد ولی اگر به طور فعال از نقطه امن خود خارج شوید رنگ و بوی بیشتری به زندگی خود خواهید داد.

یکنواختی زندگی به شما نشان می دهد از حداکثر پتانسیل زندگی خود استفاده نکرده اید. بنابراین درباره نحوه زندگی کردن خود آگاهانه تر عمل کنید. اگر می خواهید زندگی تان هیجان انگیزتر باشد، باید کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و ماهیت واقعی زندگی را تجربه کنید.

تهیه و ترجمه: گروه روانشناسی پرشین وی

بخش اختصاصی پرشین وی

منبع: themindsjournal

گردآوری: پرشین وی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۸:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)